Servisbal inovuje. Moderní a atraktivní grafické pojetí se promítlo také do vizuálního stylu společnosti. Autorem je Peacock, a.s., v čele s Vladimírem Slivkou. Realizace samotné se chopil Honza König, Creative Director. A právě jim dvěma položíme následující otázky.
servisbal_ci_img

icon_ctverec2  Vladimír

Jaký je Servisbal klient? Jak dlouho trvá vaše spolupráce a jak bys jednoduše popsal váš vzájemný vztah?

Stručně řečeno mimořádný. Je to jedna z mála společností, která si nastavila firemní kulturu, kterou neustále naplňuje. A to Servisbal nepoměřuji jen s našimi ostatními klienty, to ho srovnávám s mnohem větším množstvím firem. Spolupracujeme společně téměř deset let, ale už od počátku bylo patrné, že Servisbal bude výjimečný. Mimochodem i proto je náš vzájemný vztah v pravém smyslu slova partnerský, nikoliv standardní.

Co říkáš, jako odborník na slovo vzatý, na rozhodnutí Servisbalu změnit vizuální styl?
Bylo to potřeba? A k čemu je to dobré?

Je to vždy složité rozhodnutí, tím spíše, že lidé ze Servisbalu byli na svůj vizuální styl zvyklí. Já teď nechci mluvit o racionálních důvodech, které vedly ke změně loga, to je spíše Honzova parketa. Pro mne bylo podstatné, že Servisbal ve chvíli, kdy přišel se změnou firemní strategie, tuto změnu dotáhl a dotahuje do konce ve všech oblastech své činnosti, včetně právě zmíněného vizuálního stylu. To je zkrátka Servisbal. Oni když něco dělají, tak jsou velmi konzistentní. A to je profesionální a správné.

Servisbal-Logo-vztah

icon_ctverec2  Honza

O Tobě se ví, že jsi talent. A že si poradíš se vším. Přesto se zeptám: Narazil jsi během návrhů nového stylu pro Servisbal na nějaký zádrhel?

Servisbal-Logo2015-vztahova-variabilita

Nevím, jestli můžu takhle veřejně, ale ano :) Na sociálních sítích je hromada zábavných videí o tom, jak zamotaný může být vztah komunikačních agentur a jejich klientů. Ti po nás často chtějí z Moskviče Mercedes nebo zázraky v pěti verzích. To ale naštěstí není případ Servisbalu. Na jedné z prezentací nového loga ale zazněla úsměvná poznámka, že je nutné zmenšit mezeru za třetím písmenem loga tak, aby se zamezilo nechtěným asociacím. Třeba jako při rozdělování slova „knihovna“. Myslím, že pobavených nás v ten okamžik bylo hodně, včetně partnerů ze Servisbalu. No a já pak lepil mezeru za třetím znakem.

Když se řekne Servisbal, co Tě napadne jako první?

Jednoznačně pan Horčička. Přál bych každému jeho energii a rozhodnost.

Přiznej se: Kolik návrhů letělo do koše, než jsi byl úplně spokojený?

Vlastně to bylo trochu jinak. Klasický scénář „zadání–návrh–schválení“ jsem tak úplně nepodstupoval. Tajně jsem měl v hlavě návrh, který by se mi hodil pro práci. Hledal jse něco čistého, praktického a osobitého. V minulosti jsem navrhoval spoustu materiálů Servisbalu a původní logo mi nedovolovalo svobodně se „rozmáchnout“. Tónem a stylem už prostě patřilo do jiné doby. A možná právě proto jsem chtěl logo, které bude zase nadčasové. Takže návrh vznikal dlouho jen do šuplíku, a tu a tam jsem něco opravil a přibrousil. Když pak v minulém roce Servisbal od základu měnil vizuální styl, nedalo mi to a návrh jsem zahrnul do výběru kandidátů na nové logo. Přiznám se, že jsem mu tajně držel palce. 

Vizuální komunikace společnosti navenek má na první pohled každému říci, jaká ta společnost je. V případě Servisbalu je to jasné: Nadčasový, moderní, inovativní a zelený. To by, myslím, odpovídalo.